Høstens bilde

Høstens bilde
Antagelig årets siste sensommerdag

torsdag 10. november 2011

Cupcakes!

Jeg vant nylig Møllerens cupcakes-pakke av typen Red Velvet via en Rosa Sløyfe-konkurranse hos cavaandcupcakes.blogspot.com. Den kom i posten i dag og jeg måtte jo bare prøve!



Det står på pakken at man skal fylle opp 15 former, men siden de la ved 22 brukte jeg alle. Utfordringen var å få nok fyll i alle, derfor valgte jeg å helle opp røre to ganger i hver form. Røren er veldig flytende så jeg kunne ikke ta i bruk iskremskjeen min, men tok i bruk en måleskje som gjorde susen.


Her er de i ovnen etter cirka halve tiden. Selv med en del mindre røre i formene enn anbefalt hever de seg fint og får en flott størrelse.

Men jeg støtte på en hindring når jeg skulle lage smørkremen. Jeg har, uten å tenke over det, kastet mikseren min og måtte ty til håndmiksing. Det anbefales ikke, så frøkna skal sporenstreks inn på diverse nettbutikker og finne en håndmikser.
Jeg måtte jo ha noe å toppe kakene med, men det jeg klarte å mikse selv så ganske enkelt ikke bra ut. Jeg vurderte å lage glasur, men etter litt tenking valgte jeg å helle litt flytende smør og sitronsaft i blandingen min. Og det fungerte! Og smaken ble ikke noe dårligere :)


Frostingen ble noe tykkere enn når jeg laget det med håndmikseren i sommer, men den kom seg nå på kakene. 


Jeg har ikke fått kjøpt inn ordentlige tipper ennå, så jeg bruker plast-tipper som er kjøpt på Meny for noen år siden. Det gir meg fine frostingblomster, men jeg ser absolutt fordelen med tipper i metall. Får kanskje ønske meg sånt til jul? ;)

Smaken er litt udefinerbar og jeg savner at den gir noe mer. Det kunne kanskje vært et krydder eller noe som ga smak. Som min samboer sa: "det smaker sukker". Og jeg kan være delvis enig. Men selve bunnen er luftig og konsistensen er god. Det er bare det aller siste som mangler. Neste gang skal jeg prøve ut å ha i et krydder, som for eksempel ingefær, kardemomme eller nellik (sistnevnte passer kanskje best rundt disse juletider).

Jeg håper mine kolleger setter pris på cupcakes i morgen. Det må jo feires at det er helg, ikke sant? ;)

/Helene

2 kommentarer:

  1. Heldige kolleger som får cupcakes! :)

    SvarSlett
  2. Vi har kakeglade mennesker her, så de forsvinner som regel ganske fort ;)

    SvarSlett